Pretencioso
Belleza y Felicidad
Buenos Aires, 2003

La primera muestra individual de Carlos Huffmann se compuso de una serie de piezas realizadas a partir de ensamblajes, objetos intervenidos con plastilina y dibujos, algunos pisoteados y luego enmarcados, que citaban obras de artistas del canon contemporáneo internacional.
También se expusieron dos revistas de autos abiertas en doble página y pintadas con birome y acrílico. Con este procedimiento Huffmann transfiguraba las imágenes fotográficas convirtiendo escenas vinculadas a la competitividad, el consumo suntuoso y el estatus socioeconómico en situaciones surreales de monstruosidad y violencia extrema.
(english)







[Pretentious] Carlos Huffmann’s first solo show featured a series of assemblages, objects intervened with plasticine, and drawings—some of them stepped on and then framed—in reference to works by artists in the international canon of contemporary art. The show also included two double-page spreads from car magazines drawn and painted on in ballpoint pen and acrylic paint. With these procedures, Huffmann transformed the photographic images, turning scenes tied to competitiveness, luxury consumerism, and socioeconomic status into surreal situations of monstrosity and extreme violence.